poniedziałek, 15 grudnia 2014

Dla kogo MSP?

Hi! Dziś będzie taki post do czytania ( mało zdjęć, :c ) , więc mam nadzieję, że się Wam spodoba! 
Ostatnimi czasy zastanawiałam się nad tym, dla kogo jest MSP? 
Po co je stworzyli? Przez swoja ideę, co zamierzali osiągnąć? Jedną odpowiedź już mamy. 
Osiągnęli sławę. I to nawet wielką. Na wiele państw. Setki tysięcy graczy. No właśnie. 
Ale jakich graczy? 

I tą odpowiedź znajdziemy w tym poście! 

Po co założono MSP? 

Praktycznie każdy zna historię owej gry. Dawno dawno temu, bla bla bla. Bla. 
No i się stało tak, że ktoś ją założył i stała się popularna, ponieważ była taką jedyną grą przeglądarkową na świecie. Bardzo szybko uzależniała, nagłaśniano ja w telewizji i internecie, przez co poszerzała swych graczy.
Wiec można założyć, że założono Moviestarplanet, by wyodrębnić się od monotonnej nudy w internecie. 

Kto w nią grał? 

Kiedy owa społeczność " weszła" w popularność, tylko przypadkowe osoby zakładały konta. Nie były to takie małe dzieci ( jak się zakłada) , ale młodsza młodzież , która chciała sprawdzić na czym to wszystko polega. Nie ukrywam się z tym, że ( przepraszam chłopcy) grały w nią GŁÓWNIE dziewczęta. 


Jak się to zmieniało? 

Praktycznie każdy napotkany gracz, może Ci rzec iż wie, że na MSP  powstało już wiele krytycznych zmian. Na początku gra nie wyróżniała się kolorem, nie biła po oczach swą " ruszoffością" czy liliowym wdziękiem a'la słodkie króliczki . Były to żółcie, czerń, niebieski, trochę blade kolorki. Teraz wiecie ... 
Ble. 
ZDJĘCIE ZNALAZŁAM W GRAFICE GOOGLE!

Płeć?

Gdyby jakiś chłopak powiedział przypadkowej osobie, że gra w MSP - zaśmiałaby mu się w twarz. I rozpowiedziała gdzie się da. Więc z tego wynika, że MSP  jest tylko dla dziewczyn. 
Ale no, czemu?
A no temu, ponieważ są to tzw. ' laleczki' , " ubieraneczki" , " różowe króliczki" " słodkie stworki". A przecież chłopacy się nie bawią w takie rzeczy. 

ZDJĘCIE ZNALAZŁAM W GRAFICE GOOGLE!


W takim razie dlaczego jest do wyboru płeć? 

Kiedy wchodzimy w zakładanie konta, pojawia nam się wybór płci. Możemy stworzyć dziewczynę i chłopaka. Myślę, że gdy gra powstała, twórcy mieli zamiar rozpowszechnić ja na obie kategorie - i chłopcy i dziewczyny. Niestety stereotypy na to nie pozwalały. 
Z własnego doświadczenia powiem, że chłopaków na MSP w znajomych mam TYLKO 20 (!) , w tym 5-iu udawanych. Udawanych , czyli - dziewczyny, które stworzyły sobie konto chłopaka, by móc mieć chłopaka na oficjalnym koncie, lub by się chwilę pobawić. 

Ale nie, na początku miało być dla obu płci. I tak też ma pozostać. 


W jakim wieku? 

Wiele sławnych użytkowników ma już po 15-17 lub więcej lat, gdyż zaczynali jako dzieci. W regulaminie jest napisane, iż jest to dla dzieci od 9-15 lat. Ja mam 14 i zamierzam grać w tą grę nawet po piętnastce. A co. 
Myślę, że nikt nie zakaże nam zagrać w to co chcemy, wolna Polska. 

Można grać w dowolnym wieku! Pamiętajcie! 

STEREOTYPY? 

Właśnie, to coś nas niszczy. Gdy słyszymy ' Moviestarplanet" nasuwa nam sie na myśl ośmiolatka w kolorowym wdzianku , grającą w gierkę dla dzieciaczków. Tak wiele osób twierdzi. No cóż, kreatywności nigdy dość. Społeczność daje wiele szans na m.in poznanie kogoś nowego, fajne rozmowy on-line, tworzenie własnych film ów, looków, artbooków, spotkania na chatach, gry, opieka n ad zwierzakami, ciekawe fora , konkursy. To nie jest zabawa dla " małych dziewczynek." 

OBALMY STEREOTYP! 

ZDJĘCIE ZNALAZŁAM W GRAFICE GOOGLE!

PODSUMOWANIE! 

Po co założono MSP -
By stworzyć coś odmiennego.

Kto w nią ( kiedyś) grał? 
Głównie 12-13 latkowie , dziewczyny

Jak się to zmieniło?
 Od zwykłej grafiki, po przesłodzony fiolet 

Płeć - 
Każdy - i chłopiec  i dziewczyna 

Wiek
 - Brak ograniczeń. 

Stereotyp -
 Obalony. 

Więc co sądzicie? może sami chcielibyście rozpocząć jakiś temat o MSP? Razem ustalimy dla kogo jest MSP, WYRAŹMY SIĘ W KOMENTARZACH!


Pa. 

14 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tym że na msp jest teraz za dużo różu, fioletu itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Według mnie MSP jest zbyt przesłodzone i różowe. Ja bym NIGDY nie zagrał w tą 'RUSZOFFIUTKOM' grę, gdyby nie moi znajomi, którzy już nie grają. MSP nie powinno być takie... różowe i słodkie. I jeszcze te Boonsters... Masakra. Kiedyś były takie Boonie, które nie miały takich wielkich gał ocznych. MSP powinno być bardziej niebieskie, żółte, czarne lub szare. Albo przynajmniej troszeczkę pudrowego różu, a nie ten Barbiowaty. Pamiętam te stare czasy... Dokładnie 30 października 2o12 roku o godzinie ok. 9:00 rano założyłem konto. Ach... Stare MSP
    ~vietnam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem z lutego . WTEDY NIE BYŁO TAKIE SŁITAŚNIE.NA OBECNE MSP JEST SŁOWO : Żygam tęczą.

      ;-;

      -iue

      Usuń
  3. Fajny post, ja bym na nie wymyśliła :D
    MSP jest rzeczywiście, zbyt 'RÓŻOFFE'. Nie znam chłopaka z klasy, który by grał w emespe. Przynajmniej się nie przyznają... Gdyby jednak zmienili kolory, np. czarny, szary, niebieski, czerwony, żółty itp. itd. byłoby o wiele ładniej. Przez przesadzonom ilość różowego, fioletowego, MSP "odpycha".
    Boonstersy (czy jak to się pisze ._.) mają takie wielkie te paczadła, że aż strach. A Boonie, z dawnego MSP były takie słodkie i przynajmniej nie wszystkie takie same ._.
    Chociaż na Starym MSP nie grałam, to pamiętam jak kuzyn kiedyś (2012, początek 2013) grał (sry, za powtórzenie). Paczałam wtedy i jakoś emespe mnie nie przekonało xD
    Posdr
    ~Mandarynka
    ~stylówkalol=]

    OdpowiedzUsuń
  4. Serio...14 lat , na kogoś o nazwie ,,Muffinka''

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co? Miałam dać " Jadwigasuperstar" czy może "super magda 000". Lubię muffiny , więc. .. co w tym dziwnego? :D
      Ps. Co do tego ma mój wiek?

      Usuń
  5. Wow. Super post!
    Zgadzam się z tym, że Msp jest zbyt różowe, słodkie, fioletowe itp.
    Nigdy nie spotkałam gracza, który ma 17 lat O_o. Post przeczytałam z zaciekawieniem.

    ~monia(000)
    /PatQa

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post. Różni się od innych na tym blogu, więc super.
    Czekam na dalsze :)
    Zue.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak przeczytałam ten post weszłam na MSP i pokazałam
    starszej siostrze jak wygląda
    I zapytałam się jej czy by w to zagrała
    Ona:Nigdy!
    Ja: Czemu ??
    Ona:Hanka to na kolory jak sraczka jednoroszca XD
    Ja : Skąd wiesz jakie kolory ma sraczka jednoroszca ?? XD
    Ale to miejsza o to XD Ja zaczęłam grać na starym MSP teraz nawet bym nie pomyślała że będe w to grać po za tym mam wade wzroku -7 i tak to razi w oczy..
    (Siostra ma 17 lat XD)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimek włączony zaczynamy ^^

    Okaay fiec tak ... Nie kumam was 50 ludzi może mówić jakie to stare msp było super i wg a się okaże ze tylko 4 osoby z tych 50 grało na nim ;* Tsaaa teraz pewnie będą przepiękne hejty ale ok swoje zdanie to podstawa ;##

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi sie podoba grafika msp i co nie mam 7 lat tylko 14 i co kurde zabroni ktoś ? Polska wolny kraj '-'

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem nie tylko kolorystyka odpycha chłopaków. Głównie idea gry. W mojej klasie grają przeważnie w CS'a, LoL'a i inne tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Heh, to prawda że na MSP jest za dużo różu.

    OdpowiedzUsuń

Czekamy na Twoją opinię!