poniedziałek, 24 lutego 2014

Teledysk - od czego zacząć?

 Hey! Wiele osób mnie pyta o moje teledyski. Czym je tworzę? Jak robię...(np. ruchome moviestar)? Dzisiaj postanowiłam odpowiedzieć na parę takich pytań :).
 Zacznijmy od programu. Jednym z podstawowych i jednocześnie łatwym w obsłudze jest Movie Maker. Teledyski nie są widowiskowe, ale to tak wielki "wyczyn" dla początkujących.
 Ogólnie nie polecam Wam Movie Maker'a. Ma mało opcji. Lepszym programem jest AVS Video Editor. Nie jest trudny w obsłudze, posiada unikalne rodzaje tekstu, przejścia, efekty i więcej możliwości manipulowania sceną, postaciami, itp. Można go pobrać stąd.
 Mamy już program, ale... czegoś brakuje. "Wiele razy widziałam teledyski z ruszającymi się moviestar, jak to zrobić?". Odpowiedź jest prosta. Musimy pobrać kamerkę nagrywającą pulpit. NIC NAS TO NIE KOSZTUJĘ (no chyba, że zdecydujemy się kupić jakąś). Minus jest niestety taki, że najczęściej w takich przypadkach gdzieś "ukryje" się logo produktu (w tym wypadku kamerki).
 Owe narzędzia są proste w obsłudze. W wypadku Bandicam'a, wystarczy tylko kursorem wybrać pole nagrywania i kliknąć przycisk. (UWAGA!! Nasze video będą umieszczane w domyślnych folderach, stworzonych przez pogram).
 Oto lista kamerek, których ja używam.
Bandicam (logo znajduję się na samej górze ekranu. Jest widoczne)
HyperCam (logo znajduje się z boku. Często da się zatuszować je "przesunięciem" nagranego obiektu w odpowiednia stronę, by logo wyszło poza ekran).
  Kolejną rzeczą są dodatki. Mogą to być po prostu tła. Przykład ich znajduje się w (moim) teledysku:


 Niestety, by pozbyć się loga z nich trzeba je kupić. Ja je po prostu nagrywałam kamerką ze specjalnej strony. Czasem loga też da się usunąć (chroma keyer [opcja w AVS Video Editor], czasem je zatuszuje).
 Na koniec chciałabym dodać pewien teledysk zrobiony w AVS Video Editor i poradnik pewnej dziewczyny (są tak przedstawione najważniejsze funkcje). 


 


 Upss... zapomniałam dodać, że bezpłatna wersja AVS Video Editor, również zostawia logo. Jest całkiem widoczne, ale po ok. minucie teledysku znika. ;) Czasem można to ominąć robią przerwę minutową czy coś w tym stylu, a potem to przerobić w Movie Makerze. 
 Wpis nie jest za długi, ale myślę, że pożyteczny. Obecnie nie korzystam już z AVS Video Editor. Zafascynował mnie inny program, a mianowicie Sony Vegas. O ile się nie mylę, jedna z byłych redaktorek (kojarzy ktoś $_Nelkę_$?) zrobiła mini poradnik o tym programie. Zainteresowanych zapraszam tu.
 Ja się już z Wami zegnam. Byee.. ;*


Dopisek: Polecam Wam również program Camtasia 8. Możecie pobrać wersje testową, niestety, gdy już minie ten termin, będziecie zmuszeni do kupna Camtasi.





6 komentarzy:

  1. terimakasih banyak, teman-teman.. membaca artikel ini membuat saya kembali bersemangan untuk blogging.. terimakasih.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gówno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz się chwalić, że właśnie wydalasz. :/

      Usuń
  3. Fajny post c;
    → martynka_p

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i przydatny post :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nelkaaa <33 Lubiłam ją...
    Post bardzo przydatny. Fajnie, że postanowiłaś taki 'zrobić'.
    Pozdrawiam,
    KisieleeeQ ;)

    OdpowiedzUsuń

Czekamy na Twoją opinię!