wtorek, 23 grudnia 2014

Edycja szablonu Print Design. #2

Hey!
Co tam u Was? Nastawieni na Święta? Ja również! Nie mogę się doczekać Wigilii, prezentów, a także 1-ego, 2-ego, 3-ego dnia Świąt. Szykują się bardzo ciekawie, prawda? Choinka już ubrana? U mnie także! :D Ale nie o tym, oczywiście. Dzisiaj przychodzę z kolejną instrukcją do HTML, jak obiecałam. "Bierę" się za wyjaśnienia, jak zmienić tło w naszym szablonie (print design).

Jak zmienić tło?
Jak zwykle - ta sama kombinacja kliknięć - Szablon - edytuj kod HTML - CTR + F. Po tej kombinacji, w prawym górnym rogu powinna pojawić się wyszukiwarka. Wpisujemy w nią

<style type='text/css'>

Poniżej powinien znajdować się taki fragment:


Jego znaczenie: background:#F4F4F4 = tło, którego nie obejmie zdjęcie będzie w tym kolorze. #F4F4F4 to symbol jednego z kolorów. Zamiast niego - możemy zastosować inny kolor. Wpisujemy w (np.) Google "symbole kolorów", kopiujemy, usuwamy ten f4f4f4 i wpisujemy nasz symbol.
Link: to link do obrazka, który ma być tłem.
Żeby zmienić tło usuwamy go, a zamiast niego wpisujemy link do obrazka z naszym tłem.
Jeżeli chcemy, żeby było jednolite: wpisujemy nasz symbol w Google, czy innej przeglądarce, kopiujemy link do wyszukanego przez nas obrazka, usuwamy ten z fragmentu zaznaczonego przeze mnie, wklejamy nasz.

Jak zmienić nazwy lub usnąć tagi?
Kierujemy się znowu kombinacją: Szablon - edytuj kod HTML - CTR + F. Wpisujemy: Tags. (WIELKĄ LITERĄ!) Powinniśmy się znaleźć tu:


Na żółto mamy zaznaczone "Tags". Jeśli chcemy zmienić nazwę: zamiast: tags, blog archives, popular - wpisujemy takie, jakie chcemy. Jeśli chcemy wszystko, wszystko usunąć: usuwamy zaznaczony fragment:


Jeżeli chcemy usunąć jedno z nich - usuwamy po prostu całą linijkę.

To tyle. Może jeszcze napiszę coś o HTML.
Pozdrawiam,

20 komentarzy:

  1. Pierwsza ^^ ! ~ Mag

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post mimo to się nie łapię :(
    Zue

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ty mnie irytujesz! Jesteś zalosna, najgorsza redaktorka tego bloga! Ty...
    -kopiujesz przywitanie od Abieski,
    -masz nieciekawe posty,
    -robisz brzydkie loga, wyglądaja jakby zrobione na odwal się,
    -żałośnie piszesz. Jak tylko zaczęłam to czytać, rzygać mi się zachciało! Może dlatego że przywitanie kopiujesz, tak mało oryginalna jesteś?
    ~ja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze jedno: gdybym była administratorem, od razu bym cie wywaliła z bloga.

      Usuń
    2. Po 1) Każdy moze się witać Hey
      Po 2) Jak ci się nie podobają to ich nie czytaj
      Po 3) Każdy robi jak potrafi + Może się narazie uczy?
      Po 4) To samo co w punkcie 2)
      Po 5) Ale nie jesteś adminem :)

      Dziękuję. Ah, jeszcze jedno, zaloguj się albo podpisz się jakos sensownie, bo z anonima każdy potrafi.
      /Zue, Lanelyee ♥

      Usuń
    3. *Lanelyee = LanelyeeR XDD

      Usuń
  4. Lan , bardzo Cię lubie ale dziwie się , że jako pierwsze wymieniłaś prezęty . Według mnie to nie jest najważniejsze . Zawiodłam się :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no właśnie popieram. Dla niej najważniejsze są smartfony pod choinkę.

      Usuń
  5. Anonimie wyżej . Lan jest jedną z najlepszych ! Ty byś wywaliła , a ja kocham jej posty . Co może ty zrobisz lepsze logo ?! -.-

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za obronę, eh. Nie, nie liczą się dla mnie smartfony itp. - liczy się miło spędzony czas. A co do anonima, z podpisem ja - staram się. Nie, nie ściągnęłam od nikogo powitania. Piszę tak, jak uważam za stosowne... A moim zdaniem, mogłeś/aś sobie darować "rzygać mi się chciało"... Nieważne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimy może byście się przyznali kim jesteście, a nie hejtować pokryjomu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimy $@$@@# XD Haniu, masz fajne posty nie przejmuj się tymi anonimami co by nawet nie wiedzieli jak założyć bloga (to mi przyszło do głowy XD) Merry Christmas wszystkim życzę <33
    [ala 123]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. <3 Cóż, zawsze staram się nie przejmować, ale nie zawsze mi to wychodzi. Wszystko zbytnio biorę do siebie. :c
      Wesołych Świąt. ;*

      Usuń
  9. Eh, mogę się zgodzić, w sumie. :c Gdybym dostała taki komentarz od kogoś, kto by się ujawnił, wzięłabym sobie to do serca, może posłuchałabym kilku rad, bo pisze je odważna osoba, która nie boi się ujawnić. ;c

    OdpowiedzUsuń
  10. Lanelyeenators <3 4ever . ( sory że z anonimaale jestem na telefonie) ~Alice917

    OdpowiedzUsuń
  11. Instrukcja mi się raczej nie przyda XDD
    Jednak twoje loga mi się nie podobają!
    Spróbuj wykombinować coś oryginalniejszego! Wiem, że się starasz, ale coś jest nie tak. Wstawiasz MS po obu stronach, na środku widnieje napis i tło. Wszystkie loga mają ten sam układ itd.
    ~vietnam

    OdpowiedzUsuń
  12. Tw poradniki są bardzo przydatne. :)

    ~monia(000)
    /PatQa

    OdpowiedzUsuń
  13. Lanelyee - uwielbiam Cię. :3 Twoje notki są ciekawe i pomocne. ^^
    Ale... czegoś mi w tym poście brakuje, tzn. - ten taki pokaz slajdów, co jest wbudowany w szablon (nie ogarniam)... chodzi mi o to, czy pojawi się jeszcze instrukcja na ten temat? :) byłabym bardzo wdzięczna. Bym chciała się dowiedzieć np. jak dodawać zdjęcia (te własne) do niego... itp.
    Mam nadzieję, że weźmiesz to pod uwagę, co napisałam xD

    Pozdrawiam <33
    ~Charlotte 200
    Sora, że z Anona piszę, ale nie chciało mi się zalogować na konto. D:

    OdpowiedzUsuń

Czekamy na Twoją opinię!