niedziela, 16 marca 2014

Jak dodać chat na bloga? + przezroczysty i polski chat

 Hey! W dzisiejszym wpisie postanowiłam trochę odejść od tematu MSP i pomóc Wam w modernizacji Waszego bloga!
 Coraz więcej osób się mnie pyta, jakim sposobem dodałam chat na bloga. Opracowałam dla Was poradnik. :) ZACZYNAMY!

1. Wchodzimy na tą strone.
















 Otwiera nam się strona z edytorem chat'u.

2. Ustalamy szerokość, długość i tło. (trzeba podać bezpośredni link, który możemy uzyskać po wgraniu obrazka na imgur.comimageshack.com lub tinypic.com)

3. Klikamy "Update & Get Code"

(Tak, tło jest z anime Black Rock Shooter)

4. Kopiujemy kod i wchodzimy na blogspot.com.

5. Wyszukujemy nasz blog i wchodzimy w jego układ. 


6. Naciskamy na napis Dodaj gadżet.


7. Szukamy opcji HTML/JavaScript i klikamy na nią.


7.Wklejamy wcześniej wygenerowany kod i zapisujemy.

8. Przeciągamy gadżet na miejsce nad postami. (nie potrzeba jakiś trików, robimy to kursorem myszy)


9. Jeśli nie został wykonany autozapis, zapisujemy. :) 

 Proszę! Oto cała magia. Może to być na początku dla Was trudne, m.in. dopasowanie prawidłowych wymiarów, itp. 
 Zajmijmy się teraz czymś bardziej zaawansowanym, czyli przezroczystym chat'em. Można taki zobaczyć na naszym blogu.


 Jaka jest różnica między normalnym chat'em, a przezroczystym? Przezroczysty nie zawiera tła. Jedynie trochę rozjaśnia tło za nim (w tym wypadku są to "paski", które są również tłem bloga). 
 Warto wyposażyć się w taki rodzaj chat'u. Świetnie prezentuje się na blogu. Zaczynamy poradnik! (zapomniałam dopisać o spolszczeniu chat'u, ale to i tak nam nie przeszkadza i dodanie tej opcji również zaraz opiszę)

1. Wykonujemy punkty 1-3 z poprzedniej instrukcji. (nie wgrywamy własnego tła. Bierzemy jedno z podstawowych)

2. "Zjeżdżamy"w dół strony.

3. Uzupełniamy dodatkowe opcje, w taki sposób, w jaki ja to zrobiłam.


W jednym z okien dopisałam "Kolor przycisków. Korzystamy z kodów HTML". Kolory w formie HTML znajdziemy na tej stronie. Ja dla przykładu wybrałam kod #003399. 

4. Klikamy "Update these options".


5. Wykonujemy punkty 4-9  poprzedniej instrukcji.

  Uff... wreszcie koniec! Znudziło mi się już to robienie screenów. 
  Chciałabym na koniec  poruszyć temat Mody na 102 i Julii. Wiele osób z Was było za wyrzuceniem ich z bloga i daniem szansy SagirzeLOVE i Kathey. Dzisiaj pojawi się ankieta na ten temat. Nie wiem do kiedy będzie trwała.
 Byee. ;*


 P.s. Statystyki bloga:


 I jak tu nie spaść z krzesła ze szczęścia i zdziwienia? DZIĘKUJĘ WAM BARDZO! Cieszę się, że mogę pisać dla tak wielkiego grona odbiorców! Jesteście wspaniali! Mam nadzieję, że zostaniecie z nami na długo! (kto wie... może przyłączy się jeszcze więcej osób?)


































9 komentarzy:

  1. Jestem pierwsza! Czat jest rzeczywiście bardzo fajny, a poza tym to ŁAŁ! Aż 3 tysiaki w1 Dzień życzę powodzenia w dalszym blogowaniu =).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog. Mam zamiar założyć również blog daltego mi bardzo pomogłaś

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawie pierwsza xd ~lovendi

    OdpowiedzUsuń
  4. O Bosch ile wyświetleń! XDee gratuluję! <3

    ~julkaxd15

    OdpowiedzUsuń
  5. WoW o.o Nieźle z tymi wyświetleniami! ;o Gratuluję! ;D A co do posta to bardzo przydatny :).
    ~Tini <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem powinnaś dodać troszkę życia do bloga. Możesz usunąć Julkę( zaniedbała blog, nie pisze ponad miesiąc, ale to twoja decyzja). Jak dla mnie możesz dodać Kathey lub Sagi(albo oby dwie). Teraz jeszcze zrobisz koneq na redaktora i blog znów ,,odżyje". Podkreślam to moja opinia. Gratuluje tylu wyświetleń wczoraj i dziś oraz Pozdrawiam,
    Królewna G79

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się.Kathey i Julia powinnyy odejść.
      ~Detalinka

      Usuń
  7. Hej. Mam pytanko: gdybym miała chat na blogu to jak robić tego bywalca, zbanowanego, moda, admina...? Bo ciemna w tym jestem. :3

    OdpowiedzUsuń

Czekamy na Twoją opinię!