poniedziałek, 5 października 2015

Poradnik - czy dobry blogger potrzebuje wiele, ocena look'ów z różnych krajów!

H E J J !
Z tej strony Florka, Weroo (tak to się przedstawiam, jak do kogoś dzwonie o.o). Dzisiejszy post będzie nieco inny niż zwykle. Nie będzie o MSP, lecz o blogu, a dokładniej o redaktorach (tylko pierwsza część notki)
Dostaję od Was wiele wiadomości, w których pytacie o "pracę" bloggerra , oraz czego on potrzebuje, aby był lubiany oraz pamiętany. Napiszę tutaj rady, które moim zdaniem są najważniejsze. W takim razie możemy zacząć!
Kim jest blogger?
ZacznÄ™ od samego poczÄ…tku. Jest to osoba, która posiada bloga. Pisze ona posty, które majÄ… na celu przekazać jakÄ…Å› informacjÄ™ czytelnikom. MogÄ… być to nowoÅ›ci czy spÄ™dzenie czasu, w zależnoÅ›ci od tematyki. 
 

Czy jest to trudne?
Niektórym może wydawać się, iż jest to prosta sprawa, jednak tak nie jest. Aby napisać cokolwiek, potrzebny jest pomysł. Często jednak tego brakuje w chwili, w której trzeba napisać posta. Jest to również wielki obowiązek, ponieważ czytelnicy oczekują od Ciebie naprawdę wiele - notki pisane regularnie, ciekawie.

Co musi mieć redaktor, aby był lubiany?
Jeżeli by się zastanowić, to każdy z Was znalazłby na to odpowiedź. Moim zdaniem trzeba być oryginalnym, żeby zostać zapamiętanym. Potrzebna jest też dobra ortografia, interpunkcja. Jeżeli ma się wiele pomysłów na posty, są one często oraz zawierają ciekawą treść, tym większa szansa, aby być rozpoznawalną osobą!

Czy ortografia i interpunkcja jest ważna?
Tak, jest jedną z najważniejszych rzeczy. Jeżeli nie popełniamy błędów, osobie czytającej będzie się na pewno milej czytało!

Czy warto używać buziek w postach?
Na ten temat wypowiem się tylko tyle, że jak dla mnie emotikony nie są potrzebne. Chyba, że chcemy podkreślić, że coś było śmieszne, czy dla żartu.
 
Jaką rolę pełni czas?
Czas jest bardzo ważny dla redaktora. Aby nie było większego zamieszania z wymyśleniem przeróżnych postów, warto zrobić sobie grafik, w którym napiszemy kiedy i co się pojawi.
Pomysł na notkę.
Bez pomysłu nie ma pisania, taka prawda. Ja również mam czasami z tym problem, a co mi z tym pomaga? Przeglądam wtedy inne blogi i wena mi sama powraca, mam dużą chęć do pisania! Są również inne pomysły na takie coś, każdy ma swój, dlatego tutaj nie będę się rozpisywać ;-)

Tak wyglądają moje porady. Mam nadzieję, że początkującym pomogłam :) Chciałabym również przeprosić za wszelkie powtórzenia, oraz za to, że w tych obrazkach nie ma polskich znaków - niestety ich nie było, a czcionka była ładna (xd).
Aby ta notka nie była za krótka, przygotowałam również część drugą, a jest to ocenianie look'ów, lecz nie takie zwykłe!
Na czym polega ocenianie?
Postanowiłam, że wezmę dwa kraje np. PolskaVSDania.
Po lewej na stronie głównej MovieStarPlanet, jak każdy użytkownik wie, znajduje się postać mająca na sobie zwycięski strój w konkursie oraz losową animkę.
Ocenię te dwa look'i (z dwóch różnych państw), a następnie zobaczymy, który z nich ma lepszy styl!
Na pierwszy ogień idzie Polska oraz Francja!
POLSKA
 
Włosy - bardzo mi się one podobają, kolor wydaje się być nieco za jasny i zlewa się ze skórą, ale mimo to ładnie wyglądają! 9/10
Bluzka -  fason jest cudowny, ale tutaj znowu przyczepiÄ™ siÄ™ do koloru - taki sam jak "odcieÅ„" skóry, nie, nie, nie..7/10
Spodnie - nie przepadam za nimi, a tutaj również nie za ładnie wyglądają jak dla mnie.. Na moim miejscu dodałabym jakieś krótkie spodenki..5/10
Buty - również ich nie lubiÄ™, jednak patrzÄ…c na caÅ‚ość dobrze siÄ™ komponujÄ… z resztÄ…, tutaj na szczęście (w butach) bardziej przyciÄ…ga uwagÄ™ ten biaÅ‚y kolor, wiÄ™c jest ok :) 9/10 
Dodatki - z tego co widzÄ™ to jest tutaj tylko puchowa czapka, sama w sobie jest cudowna, ale nie pasuje do tego "letniego" wyglÄ…du..:/ 6/10
Polska zdobyła 36/50 pkt. Trochę marnie, będzie to jakaś czwórka.
Jak wygląda moja całościowa ocena?
Wydaje mi się, że z tego jednego look'u mogę ocenić tyle, że co do wyboru ubrań jest naprawdę okej, ale przyczepię się do kolorów, nie za dobrze wygląda tak jasny kolor zlewający się ze skórą.
Zobaczymy teraz, jak poradzi sobie Francja!
  
Na pierwszy rzut oka widać, że jest tutaj dużo "nawalone"..cóż, zobaczymy jak pójdzie ocena.
Włosy - (tutaj nie jestem pewna, czy ta kokardka jest razem z włosami czy nie, ale wydaje mi się, że tak). Włosy są cudowne, bardzo mi się podobają. Kolor również jest odpowiedni i nie zlewa się z resztą. Patrząc oddzielnie na kokardę czy opaskę, świetnie tutaj pasuje. Kratka! 10/10
Bluzka - crop top jest naprawdę ładny, kolor pasuje i nic więcej nie dodam, ponieważ nie trzeba :'D 10/10
Spodnie - nie jest ich wielkÄ… fankÄ…, ale Å‚adnie tutaj wyglÄ…dajÄ…, trzy czwarte..hmm plus ta czerwona bluza! 7/10
Buty - creepersy, jedne z moich ulubionych butów. Zmieniłabym tutaj jedynie to, aby były jednokolorowe, bo jest za duże zamieszanie. 8/10
Dodatki -naszyjnik, "całuski" na rękę, czarne okulary oraz bransoletka. Jeżeli coś pominęłam to przepraszam. Nawet jeżeli jest ich sporo to podoba mi się to. Zdjęłabym tylko ten naszyjnik i byłoby spoko..8/10
Francja uzyskała 43/50 pkt. Look wyszedł lepiej od Polski, a więc mamy zwycięzcę!
Jak wygląda moja całościowa ocena?
Tutaj w porównaniu do Polski stawia siÄ™ na wiele dodatków. Ku mojemu zaskoczeniu, nie psujÄ… one kompletu, nawet w sporych iloÅ›ciach. Kolor Å‚adnie dopasowany i nie przesadzony. 
Jak napisaÅ‚am wczeÅ›niej - dzisiejszym wygranym jest Francja, czyli tak jak wspomniaÅ‚am na poczÄ…tku - lepiej siÄ™ ubierajÄ…! (oczywiÅ›cie zostaÅ‚o to ocenione przy jednym look'u, wybranym przez wiÄ™kszość w konkursach moderatorów!!) 
Teraz to Wy możecie zadecydować, jakie kraje zmierzą się w kolejną odcinku z tej serii.
Na dzisiaj to wszystko, przepraszam za krótkiego posta, jakoś taki wyszedł. Chciałabym jeszcze powiedzieć dwie informacje:
1. Pamiętacie moje dwa konkursy i nagrody? Kilka osób je dostało, a reszcie pisałam, że dam wkrótce. Nie wiem co mi się dzieje, ale już od sierpnia, kiedy klikam, aby kupić prezent nie wysyła się zawsze, albo mi zabiera StarCoins, a prezent nie dochodzi. Przepraszam Was ogromnie, jeżeli osoby, które wygrały, pamiętają, które miały miejsce niech napiszą w komentarzu postaram się dać z innego konta. Jeszcze raz bardzo Was przepraszam, ale jak widać moje MovieStarPlanet coś szwankuje..
2.  SzykujÄ™ dla Was pewnÄ… niespodziankÄ™, a wiÄ™c przygotujcie siÄ™ na jakieÅ› nowoÅ›ci w najbliższym czasie!
Au revoir, Florka (。♥‿♥。)
Moje wakacyjne logo B))

37 komentarzy:

  1. Przydatny post ^3^

    CZYŻBY PIERWSZA?B))

    ~ >>I<<

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż jeden post, nareszcie! <3
    Post jest mega fajny B)
    `Wiki

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie jakiś post... tak dawno się nie pojawiały. Przyda mi się bardzo ten poradnik, dzięki!
    ~`Hanka
    ~`profeszjonalny hyhyhacz
    //`pringels

    OdpowiedzUsuń
  4. Niemożliwe o:
    Jedna z królewien redaktorek dodała posta. Po 7 dniach!
    Ale lepszy taki post niż żaden -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga, ja mam również naukę, a na bloga poswiecam bardzo duzo czasu. Przepraszam, ąle nie tylko ja jestem redaktorką na tym blogu. Widocznie reszta ma ważniejsze sprawy do załatwienia np. Uczyć się czy sprawy rodzinne, więc nie miej do nas pretensji.
      Florka.

      Usuń
    2. Florka jest w 1 gimnazjum, nie tak jak ty, przedszkolaku... Weź ogarnij dupę i spadaj, jeżeli masz takie komentarze pisać :)).

      Usuń
    3. Zgadzam siÄ™ z AleksÄ… ;")

      Usuń
    4. Aleksa, ale ty masz pociski.

      Usuń
  5. fajny blog :) i bardzo podoba mi siÄ™ ta notka. ja dopiero zaczynam na moim blogu, dlatego na pewno przydadzÄ… mi siÄ™ twoje rady :))
    http://moviestarplanet-alice767.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz co, ja się w ogóle nie uczę i dostaje same 4. Widzisz? Nie mam też problemu z postami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, a ją się ucze. To, że ty taką jesteś nie oznacza, że my mamy być takie jak ty. Więc jeżeli ci się coś nje podoba, to prosze zostaw to dla siebie :)
      Florka.

      Usuń
    2. Haha, ja w porównaniu do Ciebie nie chcę mieć 'samych 4' jak to ujęłaś, wolę się pouczyć i mieć lepsze oceny ;)
      Florka.

      Usuń
    3. Nie, że coś, ale 4 to nie tak dobre oceny. Ja się nie uczę i mam 5. Brawo! C;

      Usuń
    4. 4 to dla mnie koniec świata, pozdro. Chcesz mieć 4.0? Hah, powodzenia.

      Usuń
    5. 4 i 5 bez uczenia dostaje się, ale chyba w podstawówce ;")
      Poza tym może ktoś by docenił, że Florka napisała posta i nie ma bloga w dupie (za przeproszeniem)?

      `'A
      /'Callies
      (Z fona 👌)

      Usuń
    6. Jesy- ja chodzę do 1szej gimnazjum i mam takie oceny bez uczenia się (oczywiście na lekcji słucham nauczyciela, po prostu w domu odrabiam tylko zadanie domowe).
      Poza tym- notki co tydzień? Jak dla mnie to norma i nie czepiam się redaktorów. Naprawdę, to normalny odstęp czasowi, więc nie rozumiem Niny.
      Klaudia, która się bulwersuje, ale nie pisze, że ciekawy i przydatny post;-:

      Usuń
  7. Super post, przydatny. Codziennie wchodziłam i patrzyłam czy jest jakiś post ^^ Ale dobrze, że nawet teraz się pojawił. A ty Nino Bogusławska, skoro się nie uczysz, to czemu inni nie mogą?
    ~szakira lopez
    P.S. Kiedy będzie nabór do redacji?

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo post *-* Hyhy Czekam na kolejne :* I nie przejmuj siÄ™ tymi hejterami c:
    'Doma

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post! Napewno przyda siÄ™ niektórym. :D ~ Emi Caffe/Emka ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. lol. A teraz popisujcie siÄ™ przed redaktorkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwież mi, że ja też piszę na blogu (Aleksa czy Emi Caffe też, ale to chyba oczywiste?). Większość osób komentujących ten post pisze gdzieś. Wiem bo czytam różne blogi.
      Więc czy naprawdę jest sens "popisywania się" przed innymi? Chyba nie...

      Usuń
    2. Popieram Jesy. A Ty, Nino, idź się lepiej uczyć :*
      'Doma

      Usuń
  11. Uhuu,fajny poradnik. C;
    Konkurs?? Faajnie,będę czekać. ;D
    ~Negatywna

    OdpowiedzUsuń
  12. Ktos kto skopiowal looka od Kathey jest oryginalny? Skoro uwazasz, ze bloger powinien byc oryginalny to moze skoncz z bogowaniem, myslalas ze nikt sie nie skapnie ze to nie twoj look? Hehe




    `JaWieszKtoBoKtoMnieNieZnaJesliNieZnaszToPoznasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytalam się kathey czy mogę gi zakupić, z oryginalnością chodziło mi o treść posta, a nie logo ;)
      Poza tym Zosia pozwoliła mi go kupić ;-)
      Florka.

      Usuń
    2. Tak, ale swoja oryginalosc pokazujemy takze w logach, lookach artach. Nie potrafisz zrobic nawet prostego looka.

      Usuń
    3. Umiesz czytać?
      Spodobał mi się look Zosi więc się jej zapytalam czy mogę go kupić i się zgodziła ;)
      Więc proszę, czytaj że ZROZUMIENIEM.
      Florka.

      Usuń
    4. Poza tym moja droga, ja pisałam o oryginalności redaktora czyli treści ;-)
      Florka.

      Usuń
  13. Sama siÄ™ ucz. Nie rozkazujcie mi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, nie no XD
      Chcesz żeby być dla ciebie miłym, a sama zaczęłaś c;
      Florka.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Świetny post! Czekam na kolejne. (Następnym razem look zrób sama!)
      Pisano z fona 😂
      ~Frugo

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam na bloga: wariateczkimsp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak robisz ten efekt taki naklejki w pic? Noo powiedz nooo bo ja szukam i nie ma :c

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak robisz ten efekt taki naklejki w pic? Noo powiedz nooo bo ja szukam i nie ma :c

    OdpowiedzUsuń

Czekamy na TwojÄ… opiniÄ™!