niedziela, 27 grudnia 2015

Wracam...? + Holiday Event #2- Święta & Nowy Rok 1/5

  Helo!
Nie było mnie tak długo, że nikt mnie nie pamięta. Okej! Nie. Jednak nie. 



Helołson! 
 Egh... Ktoś pamięta to prastare powitanie?
Tu Nestelle, Kiwi, Mrs. Biała, Mydło. 


  Zacznijmy od pewnej sprawy, a mianowicie... ile i czemu mnie nie było?
     Moja nieobecność trwała łącznie... około 3 miesiące. Powodów było wiele- brak czasu, szkoła... ale takie wytłumaczenia są chyba co najmniej denne, prawda? 
 Chyba wystarczającym powodem na to, czemu mnie nie było jest potrzeba takiej przerwy, zebrania sił. 3 miesiące to długo, ale teraz już wracam, mam nową moc i wenę na pisanie. 
Egh... Tak, moje wyjaśnienia zawsze muszą być w miarę długie.

No to co? Zaczynamy! 
______________________________________________________________________________
HOLIDAY EVENT #2
~Święta & Nowy rok 1/5

Cóż... Na początek mam nadzieję, że nie przeszkadza wam to, że piszę kolorem, ale to będzie jedyny  kolor, jakiego ewentualnie użyję ;) 

Nie wiem, czy ktoś jeszcze pamięta tę serię. Pierwsza część była o Halloween. Teraz postanowiłam  zrobić nową, łącząc nowy rok i Święta Bożego Narodzenia. Pojawia się ona z małym opóźnieniem, aczkolwiek... okres świąteczny nadal trwa. Na ogół #2 Holiday Event będzie miała 5 części. Dzisiaj  zajmiemy się Bożym Narodzeniem, a mówiąc nawiasem- okresem świątecznym. 

W skład dzisiejszego Holiday Event wejdzie: 
~ Popularne tradycje świąteczne i ich znaczenie  
~ Upodabnianie MovieStar do postaci zimowo- świątecznych 
~ Świąteczne stroje 
~ Zagadki świąteczne cz. 1- czyli rozdanie prezentów za poprawne odpowiedzi

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

~ Popularne Tradycje świąteczne i ich znaczenie 

  • Zostawianie jednego, pustego miejsca przy stole wigilijnym 
Jest to znana i powszechnie stosowana tradycja. Puste miejsce jest przeznaczone dla "przybysza z zewnątrz", którego w ten sposób traktujemy gościnnie. Pozostawiając takie miejsce wyrażamy serdeczną pamięć o naszych bliskich lub innych osobach, które z jakiegoś powodu nie mogły uczestniczyć w kolacji wigilijnej.
 Wolne miejsce może również oznaczać pamięć o osobach, których już z nami nie ma, odeszły. 

  • Pierwsza gwiazda 
Pierwsza gwiazda jest "pamiątką" po gwieździe betlejemskiej, która wskazała drogę Mędrcom. Jej pojawienie się na niebie w Wigilię oznacza, że można zasiąść do uroczystej wieczerzy. Nie zasiada się do wieczerzy wigilijnej "zanim gwiazda nie powoła wszystkich do połamania się opłatkiem" Jest to bardzo stary zwyczaj przestrzegany do dnia dzisiejszego.

  • Tradycyjne potrawy na wigilijny stole
  Ilość potraw podawana na stół wigilijny bywa różna. W czasach przeszłych przedstawiała się tak: wieczerza chłopska składała się z siedmiu potraw, szlachecka z dziewięciu, a pańska z jedenastu. Potem na stół zaczęto podawać 12 potraw, które miały symbolizować liczbę apostołów. Tradycyjne potrawy nie zawierają mięsa- w ten dzień obowiązuje do dziś post. Rodzaje potraw są zależne od danego regionu. Najczęściej kolację rozpoczyna czerwony barszcz. Na stole można znaleźć oczywiście różne rodzaje ryb (np. karpia) oraz pierogi. Inne tradycyjne potrawy to np. kutia i różnorakie ciasta. 

  • Strojenie Choinki
Zwyczaj strojenia choinki przyszedł do nas z Niemiec i został zastosowany dopiero na przełomie  XVII i XIX wieku. W Niemczech ten zwyczaj pojawił się prawdopodobnie już w XV w. Na drzewku świątecznym powinno się wieszać tradycyjne ozdoby, które symbolizują: 
Jabłka: mają zapewnić zdrowie i urodę, według wierzeń kościelnych symbolizują rajską jabłoń
 Orzechy: zawijane w sreberka przynoszą dobrobyt i siłę
Łańcuchy: wzmacniają rodzinne więzi
Światełka: to światło broniące przed ciemnościami i złem
Gwiazda betlejemska: ma pomagać w powrotach do domu
Dzwoneczki: oznaczają dobrą nowinę i radość

  • Opłatek wigilijny 
Wigilijną kolację poprzedza dzielenie się opłatkiem. Obrzęd łamania się opłatkiem następuje po modlitwie i złożeniu sobie życzeń, a więc na samym początku wieczerzy wigilijnej, gdy ukaże się pierwsza gwiazda na niebie. Dla jednych dzielenie się opłatkiem oznacza wzajemne pojednanie się, dla drugich uczy, że ostatni nawet kawałek chleba należy podzielić z bliskim, zbliża oddalonych, łączy umarłych z żywymi. 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

~ Upodabnianie MovieStar do postaci zimowo- świątecznych

1. Renifer 



  Tak, tak. Miałam uproszczone zadanie, ponieważ w sklepie znajduje się pełno rzeczy o tematyce świątecznej. Można w nim znaleźć oczywiście strój dla renifera. Ja chciałam upodobnić moją postać do Rudolfa, więc czerwony nos był obowiązkowy. 
  Góra stroju jest dość droga, bo kosztuje (sięgam do mojej pamięci) bodajże 1200 sc. No cóż, może po świętach będą przeceny? (Ja czekam na obniżki na stronie internetowej Matrasa...) Wątpię, ale z moderatorami nic nie wiadomo. 
  Oczywiście- musiałam zastosować typowe dla renifera kolory- brąz, brudną biel i kremowy. 
Nie powiem, wygląda to dość ładnie. Gdyby tak zmienić kolory i 2 rzeczy- strój mógłby być normalną, świąteczną stylizacją. 

SKŁAD: 


  •  Big Clown Nose
  • Santas Best friend
  • Candy Cane 

  • Trendsetter
  • Let's Hang Out
  • Little Miss Reindeer

2. Bałwan

  Tak, to miało przypominać bałwana. I oczywiście, znowu ułatwione zadanie- rzeczy w sklepie, na pierwszych półkach- idealne do odtworzenia tej świąteczno- zimowej postaci. Zauważył ktoś brak jednej, istotnej rzeczy? Jest to oczywiście biały kolor skóry. Gdybym go zakupiła- bałwan byłby bałwanem.
  Strój na ogół nie jest drogi, więc mogłabym go zaliczyć do tanich looków. Oczywiste jest to, że dominuje tu biel. Oprócz tego widać jeszcze trochę czerni, która była bardzo potrzebna. Co byśmy zrobili bez tych kultowych, czarnych guzików? Zapewne nic.
  Jak tak teraz na to patrzę, to spróbowałabym zmienić kilka elementów. Tak, jednym z nich są buty. Nie wiem, czemu je wybrałam. Chyba kierowała mną taka typowa, zimna pogoda, a nie bałwan.

SKŁAD: 



  • High Up
  • Teddy Boots




  • Frosty Face
  • White Xmas 


3. Elf


  
 Ten "elfowy" look jest w typowych dla elfów kolorach- ciemna zieleń oraz czerwień. W jego skład wchodzi 6 rzeczy, więc łatwo wywnioskować, że stylizacja jest dość tania, stosunkiem do liczby elementów. 
   Nie chciałam stosować tu takiego typowego, jasnego blondu. Elfy z reguły włosów nie posiadają, ale mimo to, postanowiłam je dodać. Najlepszym elementem są oczywiście uszy. Typowe dla tego bajkowego stworka- długie, spiczaste. Na ogół- według mnie, jest to najpodobniejszy look. Miałam jego inną koncepcję, widziałam troszkę bardziej podobne rzeczy, ale postawiłam na ten właśnie oryginał. 

SKŁAD: 


  • Realm of magic
  • That sweet girl
  • Doll Steps 


      • Christmas Deluxe
      • Santas Helper
      • Girl Elf
       >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      ~ Świąteczne stroje

      1.  "Do wigilijnego stołu"- Vip
      Cena: 1975 sc
      Liczba rzeczy: 4






        Zakochałam się w tym looku. Dosłownie. Uwielbiam takie połączenie barw- kolor bordowy i biały idealnie się uzupełniają. Na ogół, to miało nie być nic na głowie, ale postanowiłam dodać tam taki mały akcent, który- według mnie- jest wisienką na torcie! 
        Miałam mały dylemat z włosami- chciałam, by były eleganckie, ale nie jakoś bardzo zaczesane. Wtedy zobaczyłam tą genialną fryzurę- musiałam ją zastosować. Sukienka? Byłam jej pewna od początku. Gdybym miała Vip'a, to pierwszą rzeczą, jaką bym zakupiła, byłaby właśnie ona. 
      Buty- nie szukałam ich za długo, ponieważ do tej stylizacji pasowały niemal każde. Myślę, że są naprawdę urocze.

      SKŁAD: 



      • Mermaid Princess 
      • Feather Light 




      • Christmas Bun 
      • Velvet Skirt

      2. "Do wigilijnego stołu"- nie Vip
      Cena: 2775 sc
      Liczba rzeczy: 5 

       



         Tego looka nie byłam do końca pewna. Z jednej strony chciałam coś zmienić, z drugiej- zostawić. Myślę, że wyszedł w miarę dobrze. 
       Postanowiłam nie zmieniać włosów- bardzo mi się podobają, są wyrafinowane, eleganckie. "Wpięłam" w nie uroczą, małą kokardkę, w dwóch kolorach. Góra przypadła mi do gustu, ponieważ zarówno włosy, dodatek i sukienka idealnie do siebie pasują. Natomiast dylemat miałam z dołem- z jednej strony chciałam zostawić nogi puste, z drugiej- coś dodać. Myślę, że puste nogi wyglądałyby najzwyczajniej w świecie nudno. Butów również nie zmieniłam- do tego look'u też się wpasowały.

      SKŁAD: 




      • Sprinkled 
      • Glitz Wonder
      • Feather Light 




      • All Eyes on Me 
      • Christmas Bun 
       >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

       ~ Zagadki świąteczne cz. 1- czyli rozdanie prezentów za poprawne odpowiedzi 

      Niektóre odpowiedzi są ukryte w tekście. Innych- trzeba będzie trochę poszukać. Zagadki są wręcz banalne, więc mam nadzieję, że nie będziecie mieli z nimi problemu :)

      1. Z JAKIEGO KRAJU POCHODZI ZWYCZAJ UBIERANIA CHOINKI? 
      .........................................................................................................................

      2.  KIEDY ZASIADAMY DO WIGILIJNEGO STOŁU? 
      .........................................................................................................................

      3. O KTÓREJ GODZINIE ODBYWA SIĘ PASTERKA? 
      .........................................................................................................................

      4. KTO NAPISAŁ KOLĘDĘ "BÓG SIĘ RODZI"
      .........................................................................................................................  

      JEDNA OSOBA MOŻE ODPOWIEDZIEĆ TYLKO NA 1 PYTANIE. 
      Jedna poprawna odpowiedź- 1 rzecz z listy

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

      Na dzisiaj to już koniec. Następny post takiego typu- mam nadzieję, że się uda- pojawi się we wtorek. 
      Jestem otwarta na wszelkie uwagi- jeśli mam coś poprawić- napisz. 

      Mam nadzieję, że post się spodobał :) (Za jakieś.. większe przerwy, wcięcia w tekście, malutkie litery- przepraszam, próbowałam je poprawić. Ja ich nie robiłam, ale cóż.. wiecie, jaki jest blogger)
      Baiy! 






      ~Nestelle 
      ~Kiwi 
       

      17 komentarzy:

      1. 3. U mnie, nie wiem, czy u innych: 00:00 i ewentualnie 22:00

        OdpowiedzUsuń
      2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Dzia, zajoncu, ale.. jesteś zua xd Egh, jedna odp xd Ale ok, trudno xdd

          ~`N

          Usuń
      3. A ja wcześniej odpowiedziałam na wszystkie, nie doczytałam. XDD Super post! Pierwszy look świąteczny jest przepiękny. :-)

        ~ Emi Caffe/Emka ♥

        OdpowiedzUsuń
      4. 2. Po pojawieniu się na niebie pierwszej gwiazdki.
        Extra post! :-)
        .C

        OdpowiedzUsuń
      5. Super post! :D Najbardziej podoba mi się strój numer jeden! ;)
        ~M a j u $ k a
        ~Nate

        OdpowiedzUsuń
      6. 3. o północy z 24 na 25 grudnia (lub w godzinach wieczornych w Wigilię) ~Koteceqqq138

        OdpowiedzUsuń

      Czekamy na Twoją opinię!