czwartek, 4 lutego 2016

Tajniki tworzenia loga #1 - logo dla Nestelle!

Hejson!
Tajniki tworzenia loga?! Co to właściwie jest? Nie dość, że jest tego od huka w internetach, to jeszcze ty chcesz się za to brać?
Ano, tak, tak. Chcę. Będzie to wyglądać jednak troszkę inaczej. W każdym poście będę poruszać inną tematykę - jak zrobić daną czcionkę, zmienić kolor czegoś (np.: oczu) i inne tego typu. Temat proponujecie wy - w komentarzu piszecie, co byście chcieli wiedzieć (oczywiście, w miarę moich możliwości), a ja szczegółowo opisuję wam proces.
Dzisiaj postanowiłam zrobić tutorial robienia loga dla Nestelle, która mnie o to niedawno poprosiła. Będzie ono minimalistyczne i dla wielu proste, ale ostatnimi czasy jestem wielką fanką takich lóg, więc oki. W notce będą zawarte podstawowe zasady robienia ładnych podpisów - dla zupełnych laików, jeśli chodzi o tę dziedzinę, ale nie martwcie się! Kolejne posty będą o rzeczach, które zaproponujecie wy.
Zaczynamy!

1. Wybieramy tło. Jest to nieodłączna część każdego loga. W tym celu wchodzimy w google grafika i wpisujemy interesującą nas frazę. Jeśli chcecie mieć logo z kwiatkami, warto wpisać w wyszukiwarkę "tło kwiaty", "tło róże" czy inne tego typu; jeśli chcecie logo vintage, wpisujemy "tło vintage", to chyba proste. Szukając inspiracji, możemy wpisać zwykłe "tło" lub "tło tumblr". Wybór odpowiedniej ilustracji może być trudniejsze, niż się wydaje!
Ja wpisałam sobie "tło vintage róże" i znalazłam takie coś:


Jak widzicie, na tle jest jakiś pasek, który można skutecznie odciąć w paincie. Oprócz tego są jeszcze małe wodne napisy; na szczęście nie widać ich zbytnio, więc zrezygnowałam z szukania nowego tła i zostawiłam to.

2.1. 
a) Wbijamy na moviestarplanet i tworzymy artbook. Tam wybieramy naszą movie star, przebieramy ją i wybieramy animację. Po zakończeniu tego procederu, klikamy przycisk Prt Sc na klawiaturze. Jest on - w zależności od klawiatury - albo trzeci od końca na pierwszym pasku klawiatury, lub pierwszy w "kwadracie" oddzielającym klawiaturę literową od alfabetycznej. Jeżeli macie z tym problem - wejdźcie > tu <.
b) Wchodzimy w painta. Klikamy przycisk Wklej. Mamy coś takiego:

Wycinam swoją postać, nie Nestelle, gdyż jej logo robię innym sposobem, który zostanie opisany potem, w punkcie 2.2.
Aha, kliknij, żeby powiększyć

Wycinamy tylko naszą postać, używając do tego narzędzia w pętelce.
Wchodzimy do nowego painta i wklejamy to, co wycięliśmy:


I teraz bardzo ważne: zapisujemy to w formacie PNG!!! JPG nie obsługuje przezroczystości, więc przy dalszych krokach wszystko nam się zepsuje.

2.2
Z tego sposobu będę korzystała przy robieniu tego loga. Jest on łatwiejszy, ale nie daje takich możliwości, co sposób 2.1. Używam go tylko wtedy, gdy danej osoby nie mam w znajomych i nie mogę z nią zrobić artbooka. Niestety, tak wyszło, że i ja, i Nestelle mamy limit znajomych i nie możemy się zaprosić. Dlatego też wybieram look, który chcę zastosować w logo i go po prostu zapisuję na dysku.



3. Wchodzimy w program > Sumopaint <. Jest to proste w obsłudze narzędzie, które szybko pozwoli nam "uładnić" nasz wycinek. Gdy znajdziemy się na stronie, klikamy "try online". Strona jest po angielsku - klikamy na flagę w lewym, górnym rogu i zmieniamy język na polski.
Gdy już to mamy, klikamy: Plik (obok flagi) > Otwórz z mojego komputera. Otworzy nam się okienko. Wybieramy naszą movie star.
JEŚLI WCZEŚNIEJ WYBRAŁEŚ/AŚ OPCJĘ 2.2, POMIŃ FRAGMENT PONIŻEJ I OD RAZU PRZEJDŹ DO 4.
Musimy wyciąć białe tło, żeby nasza postać była przezroczysta. W tym celu wybieramy Różdżkę. W Sumopaincie wygląda ona tak:


Jest to ten podświetlony element. Gdy już wybraliśmy Różdżkę, klikamy nią na biały kawałek tła, po czym usuwamy go za pomocą klawisza "Delete" lub "Backspace". Pamiętajcie, że takie kawałki mogą być również między nogami lub między ręką a ciałem. Te kawałki również trzeba usunąć. Kiedy już to zrobiliśmy, powinniśmy otrzymać tło w szachownicę, oznaczające, że całość jest przezroczysta.
UWAGA! Jeśli ms ma na sobie białe ubrania, jest prawdopodobieństwo usunięcia jego kawałka wraz z tłem. Trzeba tego pilnować (napiszę o tym w kolejnym poście).

4. Czas na dodanie kilku bajerów! Jeśli chcemy, żeby nasza movie star wyglądała estetycznie, koniecznie trzeba dodać obrys. Polecam w kolorze białym, wygląda najlepiej. Okej, okej, ale jak to zrobić?
Warstwa > Efekty warstwy > Obrys
Otwiera nam się okno.

OPACITY - określa przezroczystość obrysu, nie moc; źle wpisałam na screenie
Ustawiamy parametry, które nam pasują.

Wart uwagi jest również cień. Również wchodzimy w Warstwa > Efekty warstwy. Wybieramy Cień.


Zachęcam do zabawy innymi efektami warstwy, jak np.: pokrywanie gradientem. Pomogą wam one urozmaicić wasze logo.

5. Kolejnym krokiem, który jest moją nieodłączną częścią robienia loga, jest połączenie movie star i tła w całość. Wchodzimy zatem na  stronę > Pizap <. Klikamy "start", a następnie "edit". Otwieramy nasze tło z komputera. Kiedy już to zrobimy, naciskamy przycisk na zdjęciu poniżej.


Po czym dodajemy zdjęcie naszej movie star. W tym programie możemy śmiało nią manipulować, dodawać przezroczystość, duplikować, przy czym jakość nie będzie zaburzona; za to lubię ten program. Oto mały słowniczek:


Po tym etapie będzie to wyglądać tak:


Jak widzicie, we wcześniejszym etapie potraktowałam ms subtelnym obrysem i ledwie widocznym cieniem. Wahałam się, czy nie zmienić troszkę kolor movie star, by bardziej pasowała do tła, ale uznałam, że za bardzo wszystko by się zlało i zostałam przy tym, co widać.

6. Wchodzimy w kolejny program, tym razem będzie to > Picmonkey <. Tutaj nadamy naszemu podpisowi końcową formę. Tam znów klikamy zakładkę "edit", po czym dodajemy zdjęcie z komputera. Ja uznałam, że fajnie byłoby zrobić to takie "kółeczko" po prawej. Dlatego też weszłam w Ramki > Shape Cutouts, gdzie wybrałam kółko, jego rozmiar i umiejscowienie, a następnie wycięłam je, pamiętając o zaznaczeniu "Transparent Background". 
Wygląda to tak:


Zapisałam je jako osobny obrazek (W PNG!!!), po czym przeszłam do sumopainta i dodałam obrys, tak jak w punkcie 4. Następnie znów wróciłam do pizapa i dodałam gotowe kółeczko.


Teraz znowu powracam do picmonkey'a, gdzie dodaję ostatnie napisy, ramkę, słowem - ostatnie poprawki.
Jeszcze tylko odpowiedni cytat...


I jest.
Mam nadzieję, że logo przypadnie Nestelle do gustu. Ja mam troszkę mieszane uczucia... Logo mi się podoba, o, tak, ale nie wiem, czy chodziło ci o coś takiego. Myślę, że mimo wszystko przypadnie ci do gustu. Jest proste, nieprzesadzone, czyli takie, jakie ostatnimi czasy najbardziej mi się podoba.


Zachęcam do pisania w komentarzach kolejnych rzeczy, o których chcielibyście wiedzieć więcej. Oczywiście, ja również nie jestem nie wiadomo jak mądra, jeśli chodzi o te sprawy, ale zawsze mogę pomóc. :-)

Pozdrawiam,
Independent Girl


14 komentarzy:

Czekamy na Twoją opinię!