sobota, 26 marca 2016

Books on MSP

Hejolo,
Z tej strony Julq. Przyszłam z serią "Books on msp". Będę dopasowywać animacje do bohaterów. Także.. zaczynajmy!

Jak już mówiłam, dzisiaj przygotowałam dla Was opowiadanie. Książkę, którą wytypowałam jest "Gałka od łóżka". Czytałam ją jak byłam w klasie trzeciej. Uważam, że przedział wiekowy jest nieznaczny, gdyż według mnie przedział klasowy to 4-6. Tutejsze pokolenie dzieci nie jest zbyt dobre, gdyż większość dzieci jest "zagapiona" w internecie, kompie, tablecie, telefonie, czy też innym urządzeniu związanym z grami, bądź też internetem. Jeśli zaś dziecko z klasy trzeciej, jest bardziej "nauczone" życia, sądzę, że taka książka jest w sam raz! Jak się zatem prezentuje okładka tejże książki?

Uważam, że lepiej im wyjść nie mogła! Na samej górze znajduje się taki kwadrat, w którym jest napisane ładną, wyrazistą czcionką "Mistrzowie Ilustracji". Pewnie większość z Was nie wie o co chodzi z tym napisem, czyż nie? Mistrzowie Ilustracji - (źródło - ja) są to pewne osoby, które ilustrują książki. Gałka od łóżka jest książką z wydawnictwa "Dwie Siostry", w której są właśnie "Mistrzowie Ilustracji". Słyną oni właśnie z rysowania. Akurat tą powieść ilustrował Jan Marcin Szancer. Nie wiecie kto to? Zapraszam na Wikipedię - Jan Marcin Szancer (ur. 12 listopada 1902 w Krakowie, zm. 21 marca 1973 w Warszawie) – grafik polski, ilustrator książek dla dzieci, przyjaciel i współpracownik Jana Brzechwy.
Najmłodsze dziecko w rodzinie. Jego rodzice wynajmowali mieszkanie znanemu krakowskiemu malarzowi[kto?], który popadł w tarapaty finansowe i nie mógł opłacać czynszu. W zamian zaoferował darmowe lekcje rysunku dla syna Szancerów. Mimo oporu rodziców, późniejszy ilustrator podjął studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Pogłębiał wiedzę we Włoszech i Francji. Od 1 maja 1945, kiedy to ukazał się pierwszy numer pisma „Świerszczyk”, był jego kierownikiem artystycznym i twórcą ilustracji z okładek. Współpracował z „Płomykiem”, także jako fotograf.
Autor zasłynął jako ilustracji do ponad 200 książek, m.in. do Akademii Pana Kleksa, O Janku, co psom szył buty, Pinokio, Pan kotek był chory, O krasnoludkach i sierotce Marysi, Brzechwa dzieciom, Lokomotywa, Rzepka, Ptasie radio, Dziadek do Orzechów, Baśni Andersena; dla dorosłych ilustrował Bajki i Satyry Krasickiego, Pana Tadeusza Mickiewicza, Trylogię Sienkiewicza, książki Amicisa, Carlo Collodiego, Cervantesa, Haška, Edith Nesbit, Puszkina, Swifta, Twaina.
Najstarsza ze zilustrowanych przez niego książek to Nasze miasto – czytanka polska dla uczniów II klasy szkół powszechnych, wydana we Lwowie w roku 1935. Kolejna książka z okładką Szancera to Krysia i karabin Jadwigi Gorzyckiej z roku 1935. Według katalogu w Muzeum, przez Szancera został zilustrowany również tytuł Telewizja, czyli jak człowiek nauczył się widzieć na odległość z roku 1936. Nie ma jej jednak w księgozbiorze, prawdopodobnie zaginęła. Natomiast w 1939 roku zilustrował Pokój na poddaszu Wandy Wasilewskiej. Sygnatura jms pojawiła się po raz pierwszy w 1944 w książce Koziołeczek. Odtąd była stale obecna na wszystkich jego rysunkach. 
Jego rysunki są naprawdę świetne! Prezentują się genialnie. Sądzę, że powinnam podzielić się z Wami kilkoma jego rysnkami. Dokładniej nie kilkoma, ale dwoma. Są one oczywiście z książki "Gałka od łóżka"!
Na tym obrazku przedstawił Pannę Price, oraz.. hm, dziwnego osobnika. Z mojej pamięci wywnioskowuję, że jest to Pan z przeszłości, którego imienia niestety nie pamiętam. Jeśli zaś dobrze sięgam do mojej pamięci, był to chyba Pan Adam. Wiąże się z nim długa historia, ale postanowiłam ją Wam opowiedzieć. Niestety, to, co chcę Wam opowiedzieć, jest w takim momencie książki, że nic byście nie zrozumieli, także potem o niej opowiem. Na razie jedziemy z opisem rysunku. Pan Adam, był ściągnięty z przeszłości przez trójkę dzieci - Kasię, Karolka i Pawełka. W mojej pamięci utkwiło, że był to rok około 1500, a w międzyczasie wybuchła jakaś wojna. Z tego co widzę, jest on bardzo dobrze narysowany! Pamiętam, że dzieci ściągnęły go do teraźniejszości. Panna Price zajęła się gościem. Był on odziany w podarte szaty, miał nie obcięte włosy.. Po prostu był nieogarnięty. Kiedy załatwiono mu już nowe ubrania, wyglądał całkiem spoko. Potem zamieszkał w teraźniejszości. Jeśli dobrze pamiętam, to po jakimś czasie znowu wybuchła wojna. Pan Adam nie czuł się za dobrze. Nie umiał posługiwać się różnymi rzeczami, np. samochodem, widelcem, itp. Po jakimś czasie już do tego przyzwyczaił się. Obok niego znajduje się jak już mówiłam - Panna Price - która ubierała się zazwyczaj dość skromnie. Z tego co widzę, jest odziana w tunikę. Tunika wygląda na niej dobrze, lecz jest bardzo długa, i trudno mi określić jakie ma na sobie buty (o ile w ogóle je ma!). Ma także na sobie wianek (pozdrawiam Kathey), z którego wychodzi wstążka. Panna Price patrzy się na Pana Adama. Sądzę, że ten obrazek jest genialny! Przejdźmy do animacji..
1| Panna Price - wersja "magia" / "czarownica"
Symulacja nosi nazwę "Flying Broom", co oznacza "Latanie na miotle" (a dokładniej latam na miotle, czy coś, gdyż jest to końcówka "ing", która jest charakterystyczna w czasie Continous). Wybrałam tą animację, ponieważ Panna Price jest czarownicą. Latała na miotle tylko w nocy, żeby nikt jej nie zauważył. Sądzę, że nie ma się tu co rozpisywać, gdyż.. jest to zwykła animacja.
2| Kasia - wersja "magia" / "sztuka latania"
Symulacja nosi nazwę "Magic carpet". Chodziło mi z nią ogólnie o latanie na czymś. Kasia latała na łóżku, ponieważ została zaczarowana gałka od niego. Trójka dzieci zawsze podróżowała na łóżku, ale Kasia tak jakby prowadziła. Ogółem sądzę, że dobrze dobrałam animację.
 3| Paweł - wersja "smutek" / "płacz" / "tęsknota"

Symulacja nosi nazwę "Cry baby". Wybrałam ją do Pawła, gdyż był on wrażliwy, i ciągle tęsknił za mamą. Nie był przyzwyczajony do zmian. Zdarzyła się kiedyś sytuacja, że Panna Price chciała, żeby dzieci poleciały gdzieś na łóżku. Tym razem była kolej Pawełka, i to on musiał wybrać miejsce w które mają się przemieścić. Niestety Kasia i Karol nie zgadzali się. Dlatego - ta animacja.

Mam jeszcze logo dla Emi Caffe. Nie pamiętam, chyba zapytałam się Ciebie czy zrobić Ci logo, a ty się zgodziłaś. Oto ono:
Proszę, napisz opinię w komentarzu! :)
No i to wszystko. Jeśli spodobała Wam się notka / seria - proszę o komentarz. Swoje propozycje na książki piszcie w komentarzach. 
Dobra, to pa...
// Hopeless Girl

28 komentarzy:

  1. Jestem taka mądra, że zamiast "Books" przeczytałam... bekon *rip*.
    Spk post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. XDDD
      Dziękuję,
      Hopeless Girl

      Usuń
    2. Ja przeczytałam botoks XDD 😂 chyba ze mną źle...

      Usuń
  2. INFORMACJA TYGODNIA:
    Izabela221 reaktywuje bloga!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam że informacja roku!
      /WerMf
      /ŻonaLewego

      Usuń
  3. Super post!
    Ej, zrobisz mi logo? No bo ja chcem mieć nowe. Plizzzzzzzzzka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na serię! ;D
    Zrobisz mi logo? Nick; ByAnyBunny


    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post
    Zrobisz mi logo? Nick;Haszsia MSP $$$
    A przy okazji kolejna książka może to być ''Opowieści z Narnii'':)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrub z książki magiczne drzewo supcio książka mam wszystkie części polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Aha, no i zapraszam na mojego bloga wirtualnemsp.blogspot.com - Mam nadzieję, iż wpadniesz!
      Ogromnie przepraszam za reklamę.

      Usuń
  8. Świetny post. Długość jak najbardziej odpowiednia. Miło się czytało! Reklama: na blogu nii-msp.blogspot.com trwa konkurs na redaktora! Jeżeli napiszesz już dziś zgłoszenie to się dostaniesz bez dwóch zdań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu na KAŻDYM blogu piszesz taki komentarz? Mało oryginalny. Wolę, aby komentarz był szczery, ale dzięki!

      Usuń
  9. Super post, bardzo ciekawy.
    Reklama: wirtualnemsp.blogspot.com
    Zobaczy ktoś? <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wpis! c: Dziękuję za logo! Jedyne, co bym zmieniła, to wielkość napisów, lecz samo ułożenie mi się podoba.

    ~ EC/Emka ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post c;


    Niedawno był tu konkurs na redaktora, a postów trochę brak.

    OdpowiedzUsuń

Czekamy na Twoją opinię!